OVER MIJ

Mijn persoonlijk verhaal begint bij communicatiebureau Accolade (°1991) in januari 2017. Na mijn tolkenopleiding ging ik daar aan de slag als vertaler en copywriter, net op het moment van de overname door Maarten Debie. Ook al was ik net afgestudeerd, voor Maarten was ik een welgekomen klankbord. Samen stippelden we de krijtlijnen uit voor de verdere toekomst van Accolade. Dat ik daar zo nauw bij betrokken werd en veel mocht netwerken in naam van het bedrijf, was de voedingsbodem voor mijn eigen ondernemerschap en ambities.

In de zomer van 2018 begon het te kriebelen. Ik wilde iets van mezelf oprichten, en liefst iets creatiefs. Helemaal onbezonnen kocht ik wat materiaal om zelf juwelen te maken, maar de verpakking heb ik nooit geopend. Ik heb immers twee linkerhanden, dus ik weet niet wat me bezield heeft. Als je te hard op zoek bent, vind je niet wat je zoekt. Dus liet ik het even rusten, tot ik plots bedacht dat ik meer wou schrijven én meer inspirerende ondernemersverhalen wilde lezen. De perfecte combinatie om zelf meer van die verhalen met de wereld te delen.

 

En zo ontstond Overondernemers.be, een platform waarop ik groeiverhalen van ondernemers deel en gaandeweg ook samen met ondernemers gastblogs met een bepaalde expertise begon te delen. Mijn publiek nam toe en steeds meer ondernemers willen hun verhaal door mij laten schrijven en delen met mijn publiek. Ondertussen besef ik hoe alles wat ik met Overondernemers.be voor ondernemers doe, thuishoort in een grotere strategie: personal branding.

Na enkele tientallen interviews met ondernemers voor Overondernemers.be en honderden copywritingopdrachten bij Accolade kan ik als geen ander informatie filteren om over te houden wat echt belangrijk is. Die inzichten en vaardigheden zet ik in om ondernemers te helpen hun personal brand te ontwikkelen. Ik geloof heel sterk in menselijk en authentiek ondernemen. Jezelf als persoonlijk merk in de markt zetten is tegenwoordig minstens even belangrijk als goede marketing voor je bedrijf. Toch wordt er op dit moment nog veel te weinig gedaan met personal branding en daar breng ik verandering in door een introductietraject en een intensiever traject.